Kartais taip užsisukame savo veikloje, jog kai kurie dalykai atrodo natūralūs ir suprantami. Visgi neretai pamirštame, jog mūsų klientas apie mūsų darbo specifiką nežino nieko apart norimo geriausio rezultato ir patirties, kuri veda prie jo.
Kad jau esu marketingistė, karts nuo karto pasidalinsiu savo praktiniais patarimais ir įžvalgomis, kaip skirtingų profesijų atstovai galėtų padaryti tą vartotojo patirtį dar malonesnę ir sklandesnę. Kas, žinoma, veda prie lojalumo, reklamos iš lūpų į lūpas bei didesnių pardavimų.
Dar svarbu paminėti, jog didžiąją dalį galima bus įgyvendinti NEMOKAMAI. Tiesiog suinvestavus šiek tiek savo laiko ir papildomo dėmesio. Ir tai nebus standartiniai, visur sutinkami patarimai. Atvirkščiai, tai smulkmenos ir detalės, kurios padės tau formuojant santykį su klientu ilgalaikėje perspektyvoje.
Kadangi pati domiuosi maisto fotografija, pradėti nusprendžiau nuo smulkių praktinių patarimų, kurie pravers bet kuriam fotografui. Visgi turėki omenyje, jog tipsai yra universalūs ir šiek tiek adaptavus galima prisitaikyti savo veiklai.
1. NUOTRAUKŲ PAVADINIMAS
Nu baikite vieną kartą su tais „DSC2145”. Pervadinti nuotraukas eksportuojant užtruksite 10 sekundžių.
NAUDA?
Visom šalim. Toliau papasakosiu detaliau kaip darau aš ir kodėl.
Mano rekomendacija ne tik nuotraukoms suteikti pavadinimą, bet ir įtraukti savo inicialus. Tai svarbu tavo identitetui, gali į pavadinimą žiūrėti taip:
NUOTRAUKOS PAVADINIMAS = TAVO PARAŠAS.
Aš pavadinimus darau taip: FORMATAS_KLIENTO INICIALAI_KAS_MANO INICIALAI
– Formatas.
W – internetui, siuntimui (web), P – spaudai (print). Jį keliu į priekį kliento patogumui, bet to, skirtingų formartų nuotraukos gražiai susigrupuoja, jeigu jų nededi į atskiras papkutes.
– Kliento inicialai.
Pirmosios raidės, tarkim BD – Biržų duona. Inicialus naudoju taupydama vietą, bet jeigu pavadinimas trumpas ar praleisite „kas” dalį, tai naudokite pilną užsakovo pavadinimą ar vardą.
KAM TO REIKIA? Tai suteikia šiek tiek asmeniškumo, formuoji ryšį, kontkatą su klientu. Be to, siūlau pažvelgti giliau – pereiti visą grandį: aš siunčiu foto užsakovui.
Jis nuotraukas deda į internetą (užvadintos nuotraukos draugiškiau SEO prasme, be to iš interneto nuotraukas gali paimti bet kas, o pavadinimas išlieka). Taip pat gali būti kad jis nuotraukas siųs trečiom šalim: savo užsakovui ar partneriui.
Tad nuotraukose esantys inicialai tiesiog supaprastins darbą trečiom šalim. Na tarkim aš tikiu Maxima gauna šimtus produktų nuotraukų, tad jeigu maniškės bus tvarkingai pavadintos su įmonės inicialais, Maximos vadybininkui visad bus paprasčiau atrasti mano nuotraukas tarp kitų. Jis kaskart galvos: vaje, Biržų duona tai fainuoliai, visad taip aiškiai ir tvarkingai atsiunčia užvardintas nuotraukas..
Čia mes jau žiūrim labai į tolį, bet taip užbėgdamas įvykiam prieš akis tu ir sulipdai lojalumą.
– Kas.
Priklauso nuo fotosesijos, bet rekomenduoju čia kuo trumpiau ir aiškiau detalizuoti fotosesijos esmę: produkto pavadinimas (Keto_duona), fotosesijos vieta (Biržai), data (pavasaris arba 21.03.03).
Šis žingsnis nėra būtinybė, jeigu prieš tai pažymėjai įmonės ar žmogaus vardą, visgi maloni detalė.
Taip pat būna didelės fotosesijos, kur vienu metu fotografuoji 30 produktų. Na tada kiekvieną atskirai užvadinti gali užtrukti, tad čia jau priklauso nuo tavo noro ir darbo krūvio.
– Mano inicialai.
Gali dėti savo pavardę, slapyvardį ar nuorodą į svetainę. Tokiu atveju, klientas nors ir po poros metų peržiūrinėdamas nuotraukas visada žinos, kas fotografavo ir pas ką galima kreiptis vėl.
Jis jus visad prisimins vartydamas tas nuotraukas. O jeigu tavo užsakovas buvo įmonė, kuriose darbuotojai keičiasi nuolat, naujam įmonės darbuotojui bus žymiai paprasčiau atrasti nuotraukos autorių. Ir atsiranda tikimybė, kad su nauju projekto vadovu klientas pas tave netikėtai (tiksliau tikėtai) sugrįš.
Kitas dalykas: vėlgi nepamirškim trečiųjų šalių ir webo. Tu nežinai į kieno rankas atiteks tavo autorinė nuotrauka, nejau nenorėtum, kad didelės korporporacijos su milijoniniais biudžetais atstovas žinotų, kas šios nuotraukos kūrėjas?
C’mon, žmogau, užtruksi 10 sekundžių pavadinti nuotraukas eksportuodamas!
Aišku gali pasidaryti savo asmeninę pavadinimo struktūrą! Tik kiek aš esu aiškinusis iš IT pusės, geriau, kai pavadinimuose nėra tarpų ir atsisakoma lietuvybių. Paaiškinti kodėl negaliu, bet kaip suprantu, ne visos programos/kompiuteriai nuskaitaito tokius failus.
DAR SVARBU:
Pirmą kartą būtinai informuok klientą, ką reiškia pavadinime esančios formato raidės (ne visi gali suprast inicialus ir ne visi žiūri į failų dydžius).
Išlaikyk vientisumą. t.y. kaip jau pradėjai vardinti failus, taip ir tęsk, neprikurk skirtingų stilistikų su skirtingais klientais.
2. FAILŲ FORMATAS
Faktiškai tik keli fotografai man yra atsiuntę nuotraukas dviem formatais: spaudai arba pilno dydžio ir siuntimui arba webui.
Kodėl jūs nesugalvojate eksportuoti nuotraukų dviem dydžiais, kai net Lightroomas turi tam presetą padaręs, visiškai nesuvokiu. Faktiškai kaskart gavuys nuotraukas mano pirmas žingsnis būna ne jas peržiūrėti, o sumesti į Lightroomą ir išsieksportuoti dviem formatais bei, žinoma, suteikti normalius pavadinimus.
Man gerai, aš turiu Lightroomą, moku juo naudotis, o kaip jaustis tai šviežiai iškeptai mamytei, kuri pasidarė savo naujagimio fotosesiją ir dabar vienu emailu net negali kelių nuotraukų vienam laiške močiutei nusiųsti?
Pastatyk save į paprasto žmogelio poziciją: MANO KOMPE NIEKADA NĖRA VIETOS NET FILMUI PARSISIŲSTI. O dar tu su savo 50 nuotraukų ir kiekviena sveria 20mb. Asmeniniai dar kaip asmeniniai, bet kiek pamenu, praktiškai visose darbovietėse gaudavau užtaupytus vieta kompus. Taip, aš susikeliu į serverį ar pan. Tada, kai prireikia nuotraukos, kompas pradeda laginti užkraudamas kiekvieną… O man reikia čia ir dabar. Dar man reikia jas sukelti į svetainę. Bandau svarankiškai kažką paburt su printscreenais, bet tada susivaro pačios nuotraukos raiška.. Nu žodžiu.
Būk fainas fotografas: EKSPORTUOK NUOTRAUKAS DVIEM FORMATAIS.
Internete pilna info kokie reikalavimai webui ir printui. Jeigu ir tai tingi daryti, tai yra labai fainas nemokamas puslapis, kur sukompresina nuotraukas už tave: https://tinypng.com
3. APSAUGOK SAVO AUTENTIŠKUMĄ
Ar tikrai nori, kad belenkas žinotų, kokį fotoaparatą, objektyvą, nustatymus naudojai fotografuodamas? Ar tikrai?
Nu negaila, bet gal visgi eksportuodamas pažymėki varnelę Copyright only.
Dar Lightroom Classic turi tokią opciją: Copyright & Contact Info, kas irgi faina, nes tavo kontaktai lieka užkoduoti nuotraukoje (vėlgi grįžtame prie pirmojo mūsų punkto).
Prašom.
4. UŽBĖK ĮVYKIAMS UŽ AKIŲ
Ne visi klientai, ypač asmenininių fotosesijų, išdrįsta paklausti žymaus fotografo įkainių. Nekalbu jau apie kitas būtinas aptarti detales. Todėl rekomenduoju pasidaryti juodraštuką su bazine informacija, kurią gavęs klientas iškart turės visą svarbiausią info. Jį saugok tiek telefono užrašuose, tiek kompiuteryje ir kaskart gali vis patobulinti. Gali turėti kelis variantus pagal skirtingus klientų poreikius (objektų fotosesijoms, asmeninėms fotosesijoms ir pan). Būtinai pasidalinki pagrindinėmis detalėmis, net jeigu klientas nepasiteiraus.
Taip išvengsi nesusipratimų ir nereikalingų diskusijų po fotosesijos. Tikiu, jog visi „kai kurie klientai visai nesupranta..” arba „venkite šio avantiūristo” atsiranda tik iš to, kad neaptariamos detalės.
Kas svarbu?
KAINA (ar valandiniai įkainiai, ar už nuotraukų skaičių)
PAPILDOMOS IŠLAIDOS (ingredientai, rekvizitai, įėjimai į lankytinas vietas, transportas iki fotosesijos lokacijos ir pan)
KO ŽMOGUI TIKĖTIS (nuotraukų skaičius, nuoroda į tavo darbus kur matoma stilistika)
NUOTRAUKŲ ATIDAVIMO TERMINAI (įspėk iš anksto ir tai daryk kaskart
PAPILDOMAS PASIRUOŠIMAS IKI FOTOSESIJOS (čia jau tolimesnis etapas ir nuo fotografo profilio priklauso, bet asmeninėse fotosesijose paminėk, kad verta turėti kelis aprangos variantus, išsimiegoti, pavalgyti, jeigu klientas įmonė: prašyk atsiųsti keletą pavyzdžių su norimu rezultatu, jeigu jie neturi – nusiųsk pats (tas pats gali galiot ir asmeninei fotosesijai), svarbiausi akcentai nuotraukoje (pvz ar būtinai turi būti matomas logo)
FAILŲ SAUGOJIMO PAS TAVE TERMINAI (įspėk, kiek laiko dar pas save saugai failus, o po to jau ištrini)
KITA AKTUALI INFO (pvz tavo kontaktai, laisvos datos ir pan)
Jeigu kažką dar prisiminsiu, būtinai papildysiu, o irk omentaruose gali papildyti jeigu kažką sugalvosi tu :)
5. KIEKVIENAS KLIENTAS – YPATINGAS
ARBA APSIMESK, KAD JIS TOKS YRA
4 ir 5 punktai gana sulipę. Asmeniškai aš, kai į asmeninės fotosesijos užklausą gaunu to „autoreply” tai jaučiuos.. fuj.
Kreipdamasi dėl fotosesijos noriu jaustis ypatinga. Juk man tai ypatingas įvykis, nesvarbu kad tu po 3 fotosesijas per dieną apturi.
Nesakau, kiekvienam daug dėmesio skirti tikrai nepavyks, ypač žinant, kad daug kas tiesiog parašo, o po to dingsta. Todėl dalinai supersonalizuotą atsakymą į pirmą užklausą aš visad turiu išsisaugojusi ir kelis žodžius perdaryti pagal užklausą užtrunku labai trumpai.
Nenurašyki pirmo įspūdžio svarbos
net ir žinutės formatu.
Blogas pavyzdys: Laba diena, fotosesijos kaina 150 eur, už ją gausite 20 suredaguotų nuotraukų.
Geras pavyzdys: Smagu, jog kreipėtės! Asmeninės fotosesijos vidutiniškai kainuoja 150 eur, užtrunkame 1-2 valandėlės ir per jas pavykstą pagauti mažiausiai 20 ypatingų akimirkų. Lauksiu žinių, ar domintų ir galėsime aptarti daugiau detalių :) Su manimi susisiekti taip pat galite telefonu xxx.
Tokiu atsakymu jūs neįsipareigojate atiduoti daugiau nuotraukų, bet skamba visai kitaip. Kitas dalykas, asmuo nesijaus nepatogiai jeigu kaina pasirodys per didelė ir veikiausiai su jumis bent atrašys kažką.
Vėlgi, ši taisyklė ne visom užklausom galioja. Tarkim, kai kreipiuosi įmonės vardu, tai užklausas siunčiu ne vienam fotografui, todėl kuo trumpiau, aiškiau ir detaliau man atsakysi, tuo greičiau atsirinksiu norimą fotografą ir galėsim pereiti prie detalių derinimo. Todėl su įmonėm, agentūrom reikia labai jausti pagal užklausą.
Vėlgi, nepamirški, kad už kiekvienos „korporacijos” laiško stovi žmogus jį parašęs.
Tad atsakyk konkrečiai, aiškiai, bet parodyk bent kiek entuziazmo, pvz niekad nepakenks komplimentas įmonės veiklai.
6. PASIPUOŠK, BET NEUŽGOŠK
Oij čia reikšmingas momentėlis. Yra keli nerealūs fotografai, kurių tikslingai nesamdau, kai man reikia renginiui.. Nes žinau, kad jis važiuodamas į fotosesiją atrodo..na ką čia slėpti – ATSILUPĖLIS.
Tai jeigu tau atrodo, kad dzin kaip aš atrodau, nes esu pasislėpės už objektyvo – TAIP NĖRA.
Ir tai aktualu ne tik fotografuojant šventes.
JUODA arba BALTA. nepamiršk, kad kitos spalvos gali mesti atspalvį ir sulauksi nenorimo efekto. Tarkim maistas įgaus žalią atspalvį nuo tavo drabužių.
Balta gali pasitarnauti kiap reflektorius, na o juoda – visada tobulas pasirinkimas.
Asmeninėse šventėse tavo spalva nėra tokia svarbi, vėlgi apsirengti juodai ir susilieti su minia – visada gera mintis. Juk tavo tikslas pagauti kuo daugiau natūralių, nesupozuotų akimirkų, ane?
Visgi nepakenks, jeigu apsirengsi stilingai, gali turėti vieną kitą tavo išskirtinumą pabrėžiančią detalę. Gali net paklausti užsakovo, koks dress kodas, why not?
Iš esmės svarbiausia: išplauta galva, švarūs drabužiai, šypsena, šiek tiek autentiškumo.
Bonusas, jeigu dar skaniai kvepėsi, bet su skanu neskanu – plona riba :)) Nu bendt nesmirdėk ir nepamiršk pasitept dezodorantu.
!!! Nepersistenk. Ekscentriškai atrodantis fotografas gali ne tik kad priversti vakaro svečius jaustis nepatogiai, kuklintis pozuoti, bet ir užgožti vakaro šeimininkus. Aš nenorėčiau jaustis nefainai savo šventėje, nes mano fotografė atrodo geriau nei aš. Kitą šventę jos tikrai pas mus nebūtų.
Tad atrodyk draugiškai fainiai ;)
7. TU ČIA? ALIOOO?
Kaip man su tavimi susisiekti, kad ir TAU būtų patogu?
Šiandien, kai esame pasiekiami per visus galus, per šimtus kanalų, klientas gali susisiekti bet kur, bet kada. Deja, ne visur mes leidžiame tiek laiko, kiek jis įsivaizduoja. O kitur gal kaip tik gauname begales žinučių ir dėl to užklausos neretai tiesiog pasimeta sraute.
TODĖL PATARIMAS TOKS:
visuose savo profiliuose palik vienodą informaciją, kaip su tavimi susisiekti konkrečiu klausimu.
pvz. DĖL FOTOSESIJOS RAŠYKI natalija.kurganove@gmail.com arba PM
Šiaip dabar ir pati supratau, kad ne visur esu šį klausimą susitvarkius😅🙈 Aišku bus tokių, kuriem dzin ir vis tiek rašo belenkur, bet tu gali arba paprašyti kad užklausą atsiųstu kitur, arba nesijausti blogai dėl to, kad neatsakei.
Dar svarbus momentėlis pamąstymui.
O kartais mus užklumpa asmeniniai rūpesčiai, kai mažų mažiausiai norime galvoti apie darbus… Iš anksto apgalvok ir tokią situaciją (kol viskas gerai). Gal verta viešai paskelbti, jog laikinai darai pertrauką nuo projektų? Užsirašyti prie profilio, kada planuoji vėl imtis darbų. O gal apgalvok kokiu formatu užklausos galėtų keliauti, kad tavęs neužknistų ir būtų patogu vienu ypu prisėst ir viską atsakyti. Tarkim man tai pašto dėžutė. Užklausos niekur nepasimeta, gali pažimėnti jas neperskaitytom, nebūtina atsakyti tą pačią sekundę ir tas pats klientas nežino kada perskaitei, todėl atsakymo nesitiki iškart.
Tarkim su fotografe Neringa Rekašiūte aš du kartus derinau fotosesijas per instagramą ir atrodo taip entuziastingai fainai pradedame pokalbį, prieiname vos ne iki konkrečios datos suderinimo ir žmogus staiga dingsta. Maniau na ok, vieną kartą gal ir gali taip būti, visko pasitaiko.. Praėjus daugiau nei metam – vėl tas pats : viskas žiauriai faina, derinam derinam ir staiga žmogus dingsta.
Tai spėkite, ar bandysiu trečią kartą? Vėlgi, pas juos klientų turbūt sočiai ir be manęs, tačiau nepamirškime, jog žmonės tarpusavyje bendrauja, dalinasi ir pan.
Man labai patinka auksinė mano vyro taisyklė: kad ir kaip užknisa tie spamintojai, pastoviai siūlantys tas pačias paslaugas, prieš pasiųsdamas juos toli toli, prisimink: jis eina į parduotuvę ir perka duoną.
Mes drauge dirbame šeimos kepykloje, jeigu kas nežinojote ;)
8. DAUGIAU NEI DOVANŲ KUPONAS
Cha. Čia toks simple. but genious. Negaliu patikėti, kad ne visi fotografai vis dar turi pasidarę dovanų kuponus. Nepraleisk tokios progos. Nuo to, kad turėsi dovanų kuponą, nepasidarysi „masinio vartojimo” fotografas.
Siūlau turėti bent elektroninę versiją, tačiau tokią, kurią pats klientas galėtų atspausdinti esant poreikiui (geriausia likti prie juodai baltos spalvos, ne visi turi kokybiškus spalvotus printerius namuose).
Aišku ir fizinę kupono versiją būtų puiku turėti.
Nepamiršk ant jo įtraukti svarbiausių detalių iš 4 ar 5 punkto. Jeigu klientas būna nepasigilina į tai kokią paslaugą užsako, tuo labiau gavęs dovaną nieko nežinos.
Geriausia aiškiai įvardinti sutartą „rezultatą”. Aišku, gali pateikti informaciją ir kiek meniškiau.
Tarkim: Dovanoju tau 20 įamžintų akimirkų romantika alsuojančiuose Vilniaus Senamiesčio skvereliuose.
Bet žymiai svarbesnis momentėlis: būk kūrybiška. Pagalvoki, kuom tavo kuponas galėtų būti kitoks nuo kitų fotografų? Juk dovana gali būti ne tik savo paslauga, bet visas nuotykis ar proga žmonėm susibirti drauge ir praleisti laiką. Gali kolaboruotis su make_up specialistais ( Tarkim:
Lokacija (traukinyje Vilnius-Trakai), siužetas (90-ųjų stiliumi), proga (Meksikietiškas Halloweenas), emocijos (visos moterų kartos ar giminės medžio), fotografavimo priemonė (juostinis ar polaroidas), o gal tai, ko žmogus neišdrįsta pasidovanoti, bet visad slapta kiekvienas norėtumėm (erotinė poros fotosesija). O gal pažiūrėki praktiškai – reprezentatyvios portretinės nuotraukos, kurias galima panaudoti tiek darbe, tiek atsinaujinant profilius soc medijoje.
Dažnai apie tokias pamirštame ir esant reikalui karpome iš visokių asmeninių fotosesijų…
Prigalvok skirtingų temų skirtingom progom.
Nepamiršk prieš kiekvieną, belenkokią progą priminti apie tokią paslaugą ne tik savo soc medijoje. Pasidalink facebook grupėse, užklausk savo buvusių klientų, ar jiems nebūtų įdomu. O galbūt tu gali prasiūlyti laišką įmonių HR’ams ir pasiūlyti savo darbuotojam gimtadienio proga dovanoti tavo kuponą?
Mokamų nemokamų dovanų kuponų šablonų yra begalės internete, taip pat ir programėlių jas kurti. Viena tokių: CANVA.
8. ATSIKLAUSKI
Nepublikuoki fotosesijos akimirkų neatsiklausęs „modelių” sutikimo. Tai parodys tavo profesionalumą ir pagarbą klientui. Plius žinodamas kad planuoji pasidalinti akimirkomis, klientas irgi bus pasiruošęs „pasishare’inti”.
Jeigu tau už fotosesiją buvo sumokėta, būtinai būtinai atsiklausk.
Esu mačius tokių variantų, kai fotografai savo kaininke nurodo dvi kainas: klientas moka brangiau, jeigu nori kad jo nuotraukos nebūtų viešinimos (!ir specializuojasi pagrinde vaikų fotosesijose). WTF?? Labai neskaniai. Labai.
9. KAS LIEKA UŽ KADRO 2
Tau atrodo, kad tobulai nušlifuotas, sukomponuotas, išretušuotas rezultatas žmogui yra pats įdomiausias?
NOPE.
Mums įdomu pamatyti tai, kaip gimsta rezultatas. Social medijoje dalinkis ne tik gražiausiais savo darbais, bet ir kelione, kurią nueini jų siekdama. Kodėl? Nes užkulisiai visada įdomiausia.
Paprasti žmonės nežino, kiek darbo reikalauja gauti geram rezultatatui.
Jeigu neturi asistento, kuris tave nufotografuotų darbo metu, nusifotkink su „modeliais” selfie, paprašyk vieno iš modelių pagaudyt akimirkas tavo telefonu, kol dirbi su kitu modeliu (jie tai padaryti bus labai malonu ir faina, patikėki!), pastatyk selfie sticką ir nufilmuok dalį proceso (galėsi pasidalinti pagreitintu video). Aišku, nestreamink visko live: prieš publikuodama susiderink su modeliais, tave samdančia įmone, ar jie neprieštarauja, jeigu pasidalinsi „už kadro`’ akimirkomis, kada galėtumei tai padaryti.
Dalinkis ne tik akimirkomis kaip fotografuoji, bet ir pridėk patarimų ar paaiškinimą, kam vienas ar kitas dalykas daromas. Taip pat labai faina kai pasidalina „random fun facts„.
Patarimų pvz: kaip nuteikti vyrą fotosesijai, kodėl būtinas profesionalus makiažas, ką pasiimti į fotosesiją gamtoje.
Paaiškinimų pvz: kodėl naudojamas reflektorius, kaip jis veikia, kam naudojamos tos keistos aureolės formos lempos, kodėl fotografam reikia kelių objektyvų, kodėl renkiesi vieną ar kitą foto įrangą. Gali netgi pasidalinti kiek vienas ar kitas daiktas kainuoja (tai padeda klientam suvokti, jog didelė dalis uždarbio keliauja ne šiaip kur, o į tavo įrangą). Čia visiškai bazinės, „foto pradinukų” lygio žinios, kurių tu dažniausiai nežinai, jeigu nesi susidūręs su fotografija. Tai įdomu, nors tau tai kasdienybė.
Random fun facts pvz: šiandien nufotografavau 1845 kadrus! Po retušo tik 50 jų pateks į kliento rankas.
Per 2021 turėjau garbės įamžinti net 59 skirtingus prekės ženklus! Oho! Ačiū, kas pasitikite.
Aišku, šiais dalykais dalinkis naudodama vizualinę medžiagą, tagink brandus, žmones, kelk į storius ir pan.
Jeigu bijai „atskleist visas savo paslaptis”, tai galiu nuraminti, įdomiausi mes esame patys sau, o žmonėm tu tik dar vienas postas scrollinant. Bet jeigu „užkabinsi” jis tave pastebės, paseks ar pasikvies draugauti. O tada didelė tikimybė, jog ir pasamdys.
Nepamirški, tave samdo ne tik dėl rezultato. Tave samdo ir dėl TAVĘS.
Charizma, manieros, bendravimas, išvaizda, tavo hobiai, laisvalaikis – viskas yra tai, kas daro tave tavimi, todėl karts nuo karto nepamiršk pasidalinti ir kažkuom kitu, kas tave veža, nebūtinai susijusiu su fotografijos tema.
10. PRIMINK APIE SAVE. DRĄSIAU.
Neabejoju jau turi šiokį tokį klientų ratą. Neturi? Tai bonus tipsas: puiki pradžia susikurti portfolio ir įgauti patirtires – teikti savo paslaugas nemokamai. Gali parašyti nedidelėm kepyklėlėm, krautuvėlėm, pasisiūlyti pabūti nemokamu asisistentu tau patinkančiam fotografui, įkelti skelbimą fotografų facebook grupėse (pvz Noriu fotografuotis, ieškau modelio), savanoriauti renginyje, net brūkštelėti kokiam portalui ar žurnalui siūlydamas savo paslaugas.
Dar geriau – pab8ti savanoriu asistentu kokiam labai geram fotografui. Ne tik portfolio susikursi, pažinčių ratą išplėsi, bet svarbiausi – įgausi neįkainojamos patirties.
Bet čia ne apie tai. Jeigu jau turi klientų ratą, siūlau nepasidrovėti ir brūkštelėti jiems priminimą apie save.
Dažnai esame susikoncentravę į naujų klientų paiešką, bet pamirštame jau turėtus.
Ką galėtum įtraukti primindama apie save?
Gali pasiūlyti nuolaidą paslaugom ( bet rizikuoji nusipiginti ar nuskambėti desperatiškai ) .
Gali tiesiog nusiųsti savo naujausių darbų portfolio.
Gali pasiūlyti dovanų kuponą (ypač artėjant šventėms).
Gali tiesiog parašyti, jog vartei nuotraukas ir nori pasidomėti, kaip laikosi, gal norėtų įamžinti ūgtelėjusius vaikus? Jeigu tai įmonė, pagirk jų naujausią pasiekimą ir pasiteirauk gal turi naujų produktų, kuriuos reikia užfiksuoti.
Gali išsinuomoti laikotarpiui x studiją arba propsų ir pakviesti fotosesijai (nebūtinai Kalėdų, tai gali būti pvz prieš naujus mokslo metus, ypač pirmokų tėvai mielai nusifotkintų).
Arba žinau jog dar daro taip: fotografas drauge su visažistu/stilistu važiuoja keliom savaitėm prie jūros. Prieš tai informuoja savo klientus ir kas planuoja tuo metu atostogauti užsibookina fotosesijas. Kiti specialiai pasiplanuoja atostogas prie fotosesijos. Taip ir Vitamino D gausi, ir užsidirbsi.
Svarbu nebūti įkyriam ir nesisiūlyti kas mėnesį.
Jeigu to niekad nedarei, labai rekomenduoju pradėti vestis klientų sąrašą su kontaktais.
Beje, bonus tip: po fotosesijos nepamirški paprašyti palikti atsiliepimą apie tave (jeigu turi svetainę ar fb business profilį. Šiaip „the must” turėti) ;)